BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 25, 2011

My Dreams Car !!

Salam semua..Dr dl smpi skang sy ske sgt2 kerete nie..x taw npe n pe yg special sgt..tp mmg skela..Sy slalu berangan pas abs bljr n da dpt keje bgs (insyaallah) kmpul duet n trus nk sambar kete nie..Org first sy nk bwk nek kerete idaman sy ni ialah...mstila mak sy!!
korg sume nk taw x kerete pe??jeng..jeng..jeng..

''PURPLE HONDA JAZZ''

npe purple??sbb sy ske purple kot..ehm,ske la jgk..cantik kan??ei bler la nk dpt pkai kete nie..


Ske sgt2..ade spe2 nk blikn tuk sy x??huhu



Al - Fatihah & Takziah

SALAM..
Astaghfirullahalazim..betapa terkejutnye kita apabila mndgr kjdian tnh runth yg berlaku di Hulu Langat yg tlh mnimpa rumah anak yatim..Sedih dan hiba menyaksikan kematian yang berlaku..Marilah kita sama-sama mndoakan agar roh mereka dicucuri rahmat..Al-Fatihah..

Sedikit sebanyak gambar kejadian tanah runtuh di Hulu Langat





Tuesday, May 24, 2011

WaNiTa & LeLaKi Yg BaIk ItU uTk SiApA???

Firman Allah dalam surah an-Nur ayat 26 yang bermaksud:  

“Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik…..”

Dengan ini ramai di antara kita menggunakan ayat ini untuk menyatakan tentang hal-hal berkaitan jodoh. Tetapi ada sesetengah di antara kita kurang jelas dengan maksud ayat ini kerana pada pandangan mereka, ramai pasangan yang mereka temui tidak selalunya demikian. Ada lelaki yang baik tetapi berkahwin dengan perempuan yang derhaka. Ada juga perempuan yang baik tetapi si suami begitu zalim.

Allah s.w.t. mempertahankan kesucian Aisyah r.a. dengan menegaskan bahawa jika benar-benar Aisyah itu jahat, beliau tidak akan didampingi orang yang baik-baik seperti Nabi Muhammad s.a.w. sendiri. Bahkan Rasulullah amat menyayaingi Aisyah.

Pengajaran yang kita dapat ambil dari ayat ini adalah hubungan baik seseorang itu bergantung kepada sikapnya sendiri. Jika dia seorang yang baik, mustahil dia akan bergaul dengan orang yang jahat dan begitulah sebaliknya. Seperti juga hubungan suami isteri. Wanita yang baik tidak akan bersama dengan suami yang jahat. Seandainya mereka telah dijodohkan bersama, mereka tetap tidak akan dapat bersatu. Sebab itu dalam Islam sendiri perceraian adalah perkara yang halal. Bukan haram. Meskipun begitu, ia adalah perkara halal yang paling dibenci oleh Allah.

 Untuk mendapatkan yang terbaik, biarlah kita sendiri yang mengubah sikap menjadi yang terbaik. Sesiapa sahaja yang kita dampingi, samada baik atau jahat, kita mungkin tidak akan tahu. Elakkan diri dari memilih orang yang tidak sepatutnya namun elakkan juga dari bersangka buruk dan menghina orang lain. Kita diberikan akal untuk berfikir, maka buatlah pilihan yang baik. =)

Monday, May 23, 2011

HaRgAiLaH hIdUp iNi ;)


Salam..
Sbg umt manusia kita wjb menghargai dan mensyukuri nikmat hidup yg tlh diberikan..Ucaplah 'Alhamdulillah' slps bgn dr tidur sbg tnde kite mnsyukuri ats nkmat hdup yg msh dberikan..Jgn la ksmpatan ini kita lepskan dgn begitu shj,sbliknya kumpullah sgle amaln untk kita jadikn bekalan di alam akhirat nnti..Igt la wahai kawan ku sekalian,kita hdp di dunia hnyalah utk smntare shj.. ;)